- patut ke tidak ? -


hye peeps. Gua ada problem yang simple tapi den rasa kepala gua crowded sangat nak memikirkannya. Rasa macam nak pecah kepala hotak gua ni. Boleh tak gua mintak jasa baik reader2 sekalian membantu gua menyelesaikan problem gua ni? Gua harap ada yang dapat bantu. Gua sesak nafass oii.

straight to the point. Gua suka keja kat sini. Gua rasa gua budak yang paling disayangi, tapi bila time gua didesak buat kerja yang gua tak suka. Gua rasa cam nak blah je. Memang kerja tak pernah habis. Lepas satu, dua yang datang. Kerja gua yang sedia bertimbun pon gua tak siap lagi. Kenapa pulak kena buat kerja orang lain?? Gua rasa ni unfair. Dekat CPU ni penuh sticky note kerja gua. Nak ditambah sticky note kerja orang lain dekat CPU gua pulak..

Hari ni 13.12.12 gua dah tak tahan. gua terus talipon syarikat yang ada jawatan kosong. Gua kena interview petang ni. KALAU dapat korang rasa gua patut blah tak? gua dah tak tahan kerja sini dalam masa yang sama gua sayang nak tinggalkan kilang ni. Gua takot kilang yang gua interview tak sama environment nya. Sini segalanya best. Tapi......

gua harap sangat reader2 sekalian dapat memberi pendapat sewajarnya, apa yang perlu gua lakukan. ples. gua merayu
ok done. salam :)
sumber pic : uncle google picture.

thanks for reading . please drop your comment . :) love you

35 comments:

  1. salam deqja..
    sihat..? lama akak tk dtg sni. hehe.
    kerja dlm tekanan mmg tk seronok kn.kerja pn jd tk smangat. kalo deqja rasa perlu tukar,dn bawa kbaikan boleh diteruskn jew..tp jgn pulak rindu tmpat lama nnti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm akak. deqja kureng sihat. hihi

      ayat yang last sekali tu.. deqja takot deqja rindu. sebab deqja dah jatuh sayang dekat tempat ni..

      Delete
  2. Kerja banyak bagus untuk menambah pengalaman dan pengetahuan. Tapi, kalau rasa macam hati dah tak sanggup, elok la carik kerja lain. Tapi sama lorh, kat mana-mana pun ada masalah. Yang penting...anda enjoy dengan kerja tuh. ^_^ fikir-fikirkan. Anyway Deqja, takkan hari2 keja banyak cenggitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kerja tu menambah pengalaman. tp kalau boleh nak stay 1 tempat tu aje.. memang kita tak boleh lari dari masalah kan.. kat mana2 je ada masalah. cuma nak selesai ke nak lari. tu aje..

      setiap hari tu tak la. tapi beban nak tanggung tu..

      Delete
    2. Deqja, takpa, betukar tempat kerja pun bagus jugak, baru ada knowledge improvement. Hehe.

      Delete
    3. hihi... knowledge improve la sangat kannn.. hihi

      Delete
  3. sabar dik.. keje kt mna2 pn sma jer..
    miss pn sllu je kna cmtu.
    ashk kna cover keje org..tp ade had jgk..
    klu perlu bersuara, bersuara tp jga batas..
    ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok makasih.. tapi nak bersuara cam ne.. kita ni bawahan je (kuli) depa MANAGER cam ne nak bersuara. mesti kalah punya..

      Delete
  4. Klau saya pergi je tempat lain , tak suka diarah lebih2 .. Walauapa pun pilih la pilihan yang awak rasa ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tak tahu arah lah boleh wujud entry ni :(

      Delete
  5. Persekitaran tempat kita kerja nie penting...
    Kalau hati kita tak tenang, alamatnya prestasi pekerjaan kita akan jatuh...
    Bagi Wilma, kalau Deqja rasa tak tenang, tukarlah tempat kerja...
    Tapi, pastikan dahulu tempat kerja tu OK, takut nanti bila dah tukar...Lagi teruk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam na nak pastikan wilma.. sila jelaskan.. dah masuk bru blh pasti kann ??

      yang tu la yang ditakotkan deqja.. takot environment dia,deqja tak leh masuukk..

      Delete
    2. Time pergi interview cuba risik kawan-kawan yang ada di sana + tengok keadaan pejabat tu...Kalau suasananya tenang...Ok lah tu ^_^ Kalau Wilma, Wilma tengok keadaan pejabat tu ^_^ Kalau kemas, ok la...Tapi, kalau serabut, confirm situasi kerja kita kucar-kacir kan...Meaning to say, banyak kerja la...Hehehe...

      Delete
    3. oh, hihi . nak merisik tu la. masalah sikit.
      btw. thnx 4 advice.

      Delete
  6. kalaw dah dapat kerja baru , tuka je , pelbagaikan pengalaman , :P sementara takde tanggungjawab laen , macam kawen kerr .. kalaw CP , CP tuka je :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dapat.. hihi :) tapi kan CP cam ne nak biasakan diri dengan environment baru?

      Delete
    2. camne ek , kalaw CP kan , jangan pikir negatif , tuh penting , CP taw , deqja pown mesti paham ... bile dye dingin , kite pikir cmnih je , dye tak bersedia lagi la tuh nak ramah nan kite kan tak kenal maka tak cinta kan ??

      em , kalaw nak taw tuh , tuh la care CP :P

      Delete
    3. balasan dari entry CP :

      kakak deqja kerr , deqja yang nanes t ?? :P

      Delete
    4. hihi.. tak negetif.. bagus nasihat cp. makaseh2

      Delete
    5. hehehe , salu orang yang sikap periang nih , dye maen sental je , jarang pikir negatif , CP agak la :P

      Delete
    6. haha,. tau tak pe. kadang2 problem jugak. agak tak suka blah. suka stay. tu masalah org suka sental ni...........

      Delete
    7. hahahaha , taw takpe tapi CP jarang blah , just menjarakkan sikit diri itu .. hehehehe ~

      Delete
    8. lebih kurang la CP oiii.. hahaha

      Delete
    9. hehehe , laen la deqja , hehehe ! blah tuh , taknak kawan terus , hehehe ~ ku tetap bertahan , tak sama jugak ! hahaha ~

      Delete
  7. setiap perkara mesti ada masalahnyakan..pikir betul2..k :)

    ReplyDelete
  8. hai deqja ...

    gi je interview tu dulu ....
    lepas tgk keadaan tempat tu baru decide na tukar kerja or tak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. interview tukar tarikh.. hari ni pulok, semalam org yg in charge tak da..

      baikkk

      Delete
  9. cubela dulu..mana tau de rezki kt tpt bru

    ReplyDelete
  10. kalau yaya,lau dpt keje kt tmpt bru tu akn ptmbangkan
    dulu keje nyer mcmane,..agak2 kita leh handle x..then, salary..
    wat pe tuka keje lau slary angka tuuuu jgk kann..mesti nk up sikit..hehehe ;p
    tapi apepun ikhlskan ati utk wat keje & pelbagaikan pengalaman kerja..
    tapi jgn la 3buln keje,benti, 3 buln kje benti..huu mmg hampeh jdinyer nti..watkan 1 tempat tu punya pglman keje 1-2 thun ke.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. deqja pk lagu tu laa..

      btw, ayat last. cam perli jerrr.. haha

      Delete
  11. salam wak...hm...dalam hidup ini bagi krole apa yang penting adalah hati, kalaulah benda yang kita buat tu tak menyenangkan hati kita hm...cuba cari kerja lain, kalau dapat dan pndptnnya lebih baik.. krole cadangkan baik cabut. tapi semuanya terletak kat tangan wak, kta yang tntukan hidup kta, jgn hdpu tentukan kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam.. awak.. erk, ada betulnya apa yang awak tuliskan. tapi kan awak, saya dah jtuh cinta "sayang" nak tinggalkan kerja sekarang. memang ada niat nak cabut. Tapi sampai bila nak lari dari masalah kan?? lama2 kena hadapi jugak.

      Delete

assalamualaikum .
moh komen , 1 pown jadik lah ! :)
<3 peace !

 
Copyright 2013 This blog fully designed by me|| Alright reserved by deqjaMucuXx || Don't you dare want to copy it!! ||