- tips :: mencari suami -

hello peeps. menulis entry dengan mulut ternganga, mata keatas, tangan di dada, jari di keypad. *acamne tu? so kali ini hamba nak menaip entry tips mencari suami. kepada anak dara, mak dara, mak nyah yang nak cari suami. moh le baca hamba punya karangan. Semoga dapat membantu yer :)

Pertama, Korang terpaksa memilih antara kaya dan hensem? hamba akan suruh anda sekalian memilih kaya, dah kompem-2 masa depan terjamin, berkualiti, mutu & keunggulan. Muka hodoh ? tak da masalah, sebab dia kaya, suruh je dia buat plastic surgery ekjas muka bagi hensem. nak sebijik macam aaron pon tak pa, sebab dia KAYA. nampak tak point?

Kedua, Cari yang tinggi lampai, setinggi-2 yang buleh. senang nak cuci kipas, nak tukar bulb lampu, cat dinding rumah. takpayah kita susah-2 naik tangga. Siap buleh main tunjuk-2..suruh itu ini. "abam itu kipas siling kotor, abam lampu jamban rosak. abam...tersembamm !"

Ketiga, Jangan hanya memandang hati dan rupa, pandanglah keperibadiannya sama, itu paling penting. contoh rumah peribadi , kereta peribadi, simpanan peribadi dan segalanya yang peribadi. ha. penting tau.

Keempat, bukan sekadar sehati dan sejiwa, sebaik-baiknya adalah sejalan. supaya kakinya tidak tersalah rumah , tersalah jalan ke lain. dan tak akan sesekali salah pilih jalan yang mungkar.

Kelima, usia 40tahun lebih tua tak akan jadi halangan asalkan berharta dan berharta di darab dengan berharta dan di darab lagi dengan harta. bukan lama mana sanggat nak tunggu, tu pun dah sakit-2.

hahaha. entry ini saja-2 yerr. semua jodoh pertemuan ajal maut ditangan ALLAH :) hamba hanya kongsi entry lawak. semoga terhibur.

ok dah bai --"


thanks for reading . please drop your comment . :) love you

16 comments:

  1. Emm.. cakp jew lebih, dah kawin ke blom?? c|:...

    ReplyDelete
  2. hahaha.. sempoi.. gelak terhenti2 baca.. :)

    ReplyDelete
  3. betol2 jodoh di tangan tuhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer :) segala ketentuan dah ditetapkan

      Delete
  4. salam..hai..Jaja da REVIEW blog awak..jempot baca sini !

    http://jajasutera.blogspot.com/2012/09/result-1-blog-review-by-jaja-sutera.html

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. hihi :) amik uat pedoman yer ! hahaha

      Delete
  6. punye le series bcer..ghupenye ade yg xleh pakai...kuikui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. La bakpo bco swious , hahaha

      Ini blog xpenah swious. (;

      Delete
  7. hu..hu... lawaknya mucukmellow ni.... apa pun kalau dapat yg berharta dan beriman dan hansem tu memang satu bonos.....OKje? bersyukur apa yg ada...he...he...

    ReplyDelete

assalamualaikum .
moh komen , 1 pown jadik lah ! :)
<3 peace !

 
Copyright 2013 This blog fully designed by me|| Alright reserved by deqjaMucuXx || Don't you dare want to copy it!! ||