- my birthday -


well hello peeps . korang tahu tak hari ini hari apa ? ya semestinya hari selasa . korang tahu tak apa yang speciallista hari ini ? ish . tak kan tak tahu kot ? nak kena penampo kalau jawab tak tahu ? dushh .. dusshhh . ok den cerita apa yang speciallista hari ini .

Today is my birthday . 22 tahun berada di muka bumi ALLAH yang indah ini . *berpuitis di hari bahagia. sepupu sepapat bertanya " kak ija umoq 20 kan ? " bila suruh diteka jawapan mereka " 20, 19 , 18 , paling muda 17 ! " tak pernah tepat . eh-2 saya muda kah ? hihi

sebenarnya bukan muda , tapi perwatakan beta ini sama macam kanak-2 senang cerita tak matang . kadang-2 kanak-2 pon kalah dengan beta . *berbeta-2 la pulok . bagi beta erkk . den hanya pegang 1 prinsip mengenai matang .

biar matang datang sendiri , jangan dicari , kalau dicari mesti rugi !

rugi tentang hape ? rugi zaman kanak-2 yang cakedaouut blah begitu saja . tak rugi kah ? cuba korang perhati bebudak zaman sekarang . *maaf bagi yang terasa . ini cerita random . paling dasyat . budak darjah enam dress up bagai . kalah den yang umur 22th ni . dengan make up lagi . allah hu akhbar . tersangatlah cantik , dan dari situ nampaklah kematangan dia . cuba tanya dia , penah main kawen-2 tak sekarang ni . mean umur 12 tahun . sumpah dia kata tak . kutip duit raya ? ada ? den dulo-2 tingkatan pon p kutip duit raya . 

nak cerita pasai kematangan seseorang tu , memang tak habes la entry ni kan . tapi memang benar budak sekarang cepat matang . ada 1 lagi cerita nak menunjukkan den ni nampak macam budak-2 .

Time raya , 1st raya den pergi ke rumah sanak saudara . so ada la sepupu sepapat jauh , yang jarang jumpa , tak berapa kenal lah . Time p salam belaka , makan-2 dan nak balik lah . time balik sibuk je pakcik tu bagi duit raya , den cam biasa la , uat tak tahu . den duduk bersebelahan dengan adik den yang berumur 16 tahun . so pakcik tu bagi-2 duit raya sampai tinggal sekeping sampul . dan masa tu tinggal adik den je tak dapat . korang tau apa yang terjadi . pakcik tu terus hulurkan duit raya tepat di hidung den , bukan adik den . muahaha :) so nampak tak ?? den ni muka muda jiwo bebudak !

p/s :: rugi tak jadi matang awal-2 ?

memang tak salah , tapi bagi seseorang ada pendapat masing-2 kan ?? ape pendapat korang ? comment la cikit ..

ok dah bai . [entry panjang berjela-2] ada kena mengena dengan tajok tak ?? ada den kisah . muahaha


thanks for reading . please drop your comment . :) love you

14 comments:

  1. Happy birthday..

    untunglah nampak muda lagi.. :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kau selang dua hari je . jgn gegeh ! hihhi

      Delete
    2. dua ari tu mcam dua taun lamanya...tuihhhh :D

      Delete
    3. itu mengada-2 namanyaa :) hahha

      Delete
  3. yunk..zaman skunk ni..depa tak rasa apa yg kita rasa dulu..kad raya pun dah xde...huhuh..xbest!

    ReplyDelete
  4. tau xpa..ngn email....nanak kad raya !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . nak kad raya pulak dia ni :)

      tahun depan ~ wink !

      Delete

assalamualaikum .
moh komen , 1 pown jadik lah ! :)
<3 peace !

 
Copyright 2013 This blog fully designed by me|| Alright reserved by deqjaMucuXx || Don't you dare want to copy it!! ||