- mengidam -

hello peeps. back to title i realy-2 want eat. hado ke? ini story bukan cerita tentang mengidam sebab pregnant tapi ini mengidam sesuka-hati-aku-la-jemah. ha tudia, panjang tak nama mengidam tersebut? tak tahu nak taip hape sebab tetibe idea kering bagaikan biskut kering yang tidak dicicah dengan milo. hoo sungguh kronik :)

our topic rite now, *speaking kau! hamba yang kekangan wang ini tetiba teringin nak makan pizza hut bagai. kenapa dengan perut buncit hamba ini? tak pahamkah dengan situasi yang dialami oleh tuannya! oh perut tolonglah mengerti kekangan ku ini :( 

ada lagi yang den mengidam, den nak pakai samsung tab , tapi kenapa tab tersangat mahal :( Mane nak mampukan? Tapi ayahnda dan bonda membangkang hidup-2 cadangan hamba. Dengan sayu hamba berpantun dengan ayahnda dan bonda ::


Ali bermain dengan anak pak saleh,              
Bermain dengan si jola joli,                         
Ini tak boleh itu tak boleh,               
Habis ape yang boleh dibeli?


Siayahnda tersenyum , si bonda tersengeh, hamba pon berlalu masuk ke kamar hamba yang sedang-2 comelnya. Yang ketiga, hamba tersangatlah mengidam ingin memiliki sebuah kereta berwarna merah, tapi apakan daya. Disebabkan wang! Ape pon tak da. 

Motif cerita :: poket kosong, mengidam ? zero la jwbnya !

entry pendek sebab curi-2 time kerja. huarrgghh-3. tolong balas pantun hamba :)

ok da bai --"
                                       

thanks for reading . please drop your comment . :) love you

20 comments:

  1. abg soleh bermain dam
    bermain dam dengan cik lala
    awat yang ang mengidam
    sangat nie , no many no talk la .

    bole dak mcm tuh . haha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh lah tu. hahaha :)

      abg soleh dengan cik nini,
      dari main dam bek naik rakit,
      naluri hati nak itu nak ini,
      dah tahu , bak la sikit.

      Delete
  2. tak pandai pantun..tapi nak komen juga

    Bestlah entri awak ni..erkk..

    kadang-kadang kita tak dapat apa yang kita idamkan.. rezeki belum sampai lagi kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pandai pun tak pe :) tak marah aihh :)

      rzeki da sampai, tapi ade bnde yg lbih pnting :(

      Delete
  3. Pergi ke kedai kopi pak asib,
    kedai kopi yg dekat taman rama-rama,
    lagi malang apelah nasib,
    tak sangka kita serupa >.<

    satu family pergi berkelah
    berkelah di tepi pantai sambil mkn roti
    ape boleh buat bersabarlahh
    mungkin belum ada rezeki :P hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. teraa aih dtectif ni.

      di kedai pak asib,
      tepi kedai ada perigi,
      bukannya malang nasib,
      cuma rezeki tak sampai lagi.

      pakcik bus namanya paklah,
      suka sgt berkerja,
      ape dehal p bekelah,
      tapi makan roti ja ??

      hahahha

      Delete
  4. ahaks !! apabila perut tak memahami kemampuan poket , hehehe !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. perut tak penah paham kitew kan ! haha

      Delete
  5. keinginan melampaui duit dalam poket.. hahahaha..same la kite..mengidam tapi tak dapat. ceh..;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha :) meme , duit ade dua ringget nak beli kepsi ! meme tak lepas la :)

      Delete
  6. same la kite..brangan2..tp duet xde..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar berangan samapi jadik kenyataan . tak pe kan ?

      Delete
  7. jalan-jalan naik kereta merah,
    insyaallah nanti ada lah rezeki pakai kereta merah.
    hahaha boleh x pantun macamtu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn kita mendabik dada ,
      ape punya pantun daaaa...

      hahaha :)buleh accept la pntun tuu ~

      Delete
  8. nak balas pantun neh ..

    sayang2 seribu sayang,
    takda uwang takda lah segalanya.
    Andaikan u mahu boleh bah kalau kau.
    hahaha..
    *ehh cam pelikksss je bunyik pantun tu.
    kuikuikui~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. si monyet mencari kutu,
      memang pelik bunyik pantun tu..

      hahaha . meme boleh :)satu hari nanti

      Delete
  9. siang2 jual buah pelam
    balik rumah tidur dalam kelambu
    mengidam dan terus mengidam
    itu saja yang aku mampu

    hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hendak pergi ke kampung adam,
      dari tadi tak sampai-sampai,
      ini mengidam bukan sekadar mengidam,
      ini mengidam akan tercapai.

      insya allah :)

      Delete
  10. hahah aku pun mengidam juga benda2 ni ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha :) mari sesama kita mengidam ~!

      Delete

assalamualaikum .
moh komen , 1 pown jadik lah ! :)
<3 peace !

 
Copyright 2013 This blog fully designed by me|| Alright reserved by deqjaMucuXx || Don't you dare want to copy it!! ||