- cara menguruskan badan -

hye peeps . tips ni hamba nak hupdate semalam, tapi tenet hamba mengalahkan kura-2 berjalan. Terlalu lembab dan lembab. tips ini adalah cara SUSAH untuk menguruskan badan. Ini hanya kepada mereka-2 yang bersemangat waja, berjati diri yang tinggi dan berkompiden sahaja. Kalau tau nak pot-pet2 saja tak payah cuba try. *like me :)

 Cubalah berjalan kaki sejauh 1000 km. Tak pun cubalah meredah hutan, paya, bukit bakau, gunuh-ganang bahkan lembah. pastikan anda berjalan kaki dan ingat jalan balik ke rumah yer.

 Amalka memakan nasik sepoloh butir dan air masak sepoloh gelas besar setiap hari. Amalkan selama 3bulan setengah, Insya ALLAH berat anda berkurangan 70% ! 

 Bertapa dalam hutan amazon selama setahun 3 minggu. dibaham harimau ? itu tak jamin ! haha

 Pegi zoo taiping ke, zoo negara ke, minta jasa baik enchek pegawai kat situ suruh gajah pijakkan badan. Tak pun suruh member gelek dengan bulldozer pun okey jugak

 Bawa diri jauh dari segala makanan yakni ke pulau yang ada sebatang pokok kelapa sahaja

 Jangan makan cuma ambil bau saja. tak pun berhibernasi seperti binatang.

 kacau anjing yang garang jiran sebelah punya, dan pesan kepada tuan rumah "jangan rantai hanjeng kau tu yer". dan enjoy berlari sambil menyanyi lagu kuda ku lari gagah berani.

 Amalkan hidup yang tidak sihat. bila badan dah berpenyakit, gerenti kurus ! hahaha sebab makan pun kena pantang~

lukisan guna paint je ! hihiih

renung-2kan dan selamat mencuba ! kalau berjaya sila PM hamba yer ! hahahah

ok da bai ~ :)


thanks for reading . please drop your comment . :) love you

29 comments:

  1. haha taknak la kurus sangat. nanti tak comel dh...

    ReplyDelete
  2. bukan kurus dah jadinya, tu dah kes bunuh diri tu,haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye ke ? membunuh secara tak sengaja !! kuikui

      Delete
  3. letak taik ayam sbelah pinggan pun rasanya berkesan...

    ReplyDelete
  4. ahahahaaa... kalo cmni mmg buleh kurus lah !! ekeke...
    awak praktik dlu nnt gtw sy yeh !! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak buleh . sbb sy kaki kondem ! hiihih

      Delete
  5. haha..mujarab sungguh petua nak kurus nie..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat mujarab ! gerenti berkesan ~ hhahaa

      Delete
  6. hahaha tipp yang boleh di amik pakai. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha :) amik buat jgn pakai ~

      Delete
  7. hahaha . lukisan tuh comel la , haiya .... tips nih leyh pakai tp kena inform spital , reserve katil ... hehehe !

    ReplyDelete
    Replies
    1. lukisan guna paint pun comel kah ? hiihh

      bgus cdgn tu, t tkot katil xder kan ~ ihihih

      Delete
  8. CP tag kamu , kui3 !!!

    http://dariilhamkehati.blogspot.com/2012/09/mkm-first-free-giveaway.html

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. sila la percaya. tngok muka tuan blog yg suci lg murni tu. mne leh bohong orang . hahahaha

      Delete
  10. haha..dya rela siht drpd kurus..haha

    ReplyDelete
  11. haha., best laa petua kurus nii., confirm berat badan x naik2.. haha

    ReplyDelete
  12. wowww, kalo buat gemukin badan gmana Plend??

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh , nanti kena uat tip nak gemukkan badan pulok :) ihhihi

      Delete
  13. podio deqja,haha
    makan sepuluh butir nasi yg tak tahan tu..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha , cukup la sepuluh butir ~ ihhi

      Delete
  14. lame tak nampak deqja , hehehe ~~

    ReplyDelete

assalamualaikum .
moh komen , 1 pown jadik lah ! :)
<3 peace !

 
Copyright 2013 This blog fully designed by me|| Alright reserved by deqjaMucuXx || Don't you dare want to copy it!! ||